Czas na kolejne piątkowe „gdybanie” na tematy, o które najczęściej pytacie nas w naszym sklepie.

Dziś zajmiemy się wątkiem akustycznym… Nie będziemy słuchać muzyki, ani grać na skrzypcach. Postaramy się wytłumaczyć, dlaczego na pytanie z nagłówka tak trudno jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Kaski jak wiecie, dzielimy na integralne, szczękowe i typowo otwarte, jest to oczywiście zarys bardzo ogólny, ale już na jego podstawie możemy poruszyć temat „głośności”.

Kask zamknięty z racji swojej budowy jest zazwyczaj najlepiej wyciszoną konstrukcją, drugie miejsce na podium zajmują tzw. szczękowce, trzecie natomiast konstrukcja otwarta. Brązowy medalista naszego „kaskowego podium” jest najmniej zabudowany, przez co i najgłośniejszy. Lepiej w tej kwestii wypada kask szczękowy, którego budowa lepiej izoluje nas od świata zewnętrznego. Teoretycznie najlepiej wypadnie kask integralny, bo jest cały zabudowany. Oczywiście wyżej wymieniona hipoteza ma jakikolwiek sens w przypadku, gdy porównujemy kaski z podobnej półki jakościowej i zazwyczaj też cenowej. Warto zaznaczyć, że kaski z wyższej półki cenowej są zazwyczaj lepiej wyciszone. Nie jest to tajemnicą, że produkt droższy często jest wygodniejszy, lepiej wyciszony czy wyważony.

Są jednak jeszcze inne czynniki, które znacząco wpływają na odczuwanie poziomu hałasu, który dociera do naszych uszu podczas, gdy poruszamy się na motocyklu. Zacznijmy od samego motocykla, to na jakim sprzęcie się poruszamy ma ogromne znaczenie. Ten sam kask inaczej będzie spisywał się na motocyklu turystycznym, którego wysoka szyba/ owiewka skutecznie redukuje ilość szumów, inaczej na typowym nakedzie, gdzie odczuwalny poziom hałasu będzie zdecydowanie wyższy. Kolejną sprawą jest wzrost kierowcy, a właściwie pozycja jaką zajmuje on podczas jazdy, co również przekłada się na poziom hałasu wewnątrz kasku. Aspekt kolejny to prędkość z jaką się poruszamy, im jest wyższa, tym większy generujemy opór powietrza a co za tym idzie większy hałas towarzyszy nam podczas jazdy. Oczywiście jest to zasada bardzo ogólna, aczkolwiek zazwyczaj się sprawdza. Pamiętajcie również, że kształt naszego kasku oraz ilość kanłów wentylacyjnych ma wpływ na poziom odczuwalnego hałasu. Na ogół im ostrzejsze przetłocznia na kasku oraz lepsza wentylacja tym decybele będą rosnąć – ale to też nie jest regułą. Należy także pamiętać, że z poziomem głośności jest jak z pojemnością silnika motocyklowego, jeden uważa, że litr to dużo, drugi, że za mało :)

Jak widzicie, kolejny raz nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Zdarza się więc, że jeden motocyklista twierdzi, że model kasku marki X jest głośny, inny, że jest cichy – jest to po prostu pojęcie względne.

 

 

 

Czy ten kask jest głośny?

19 lipca 2019
Caberg LEVO dostępny w sklepi motocyklowym MOTOSFERA w Poznań

SKLEP ONLINE

Logo sklepu motocyklowego Poznań MOTOSFERA

WROĆ DO BLOGA

sklep MOTOSFERA przekirowanie do Facebook

Znajdź nas!

Godziny otwarcia:

poniedziełek - piątek 10-18

sobota 10-16

niedziela 10-14

Adres sklepu:

ul. Czechosłowacka 52

61-425 Poznań - Dębiec

(Wjazd od ulicy 28 Czerwca 1956r.)